På svenska In English

Pris

Priset är angivet i SEK. I priserna ingår moms med 25 %.


Frakt


Det är fri frakt inom Sverige, oavsett hur många smycken du beställer. För frakt utomlands är kostnaden 49 kr, oavsett land.


Betalningsmetod

Det finns fem betalsätt du kan välja mellan när du ska betala.

Kortbetalning – Ska du betala med Visa eller Mastercard gör du det kostnadsfritt. Betalningen hanteras av Swedbank Babs & DIBS för att garantera en snabb och säker betalning. Andra Augusti hanterar inga kortuppgifter, detta gör DIBS som uppfyller kraven för PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Det är en garanti för att du som kund ska kunna känna dig trygg och säker när du betalar med kort på internet. 



PayPal  För dig som beställer från annat land än Sverige erbjuds betalning via PayPal.

 Vill du läsa mer om Paypal så kan du göra det på deras hemsida.

Presentkort – Har du ett presentkort ska du ange din presentkortskod i meddelandefältet i kassan och välja "Presentkort” som betalningsmetod. Summan från presentkortet dras av manuellt på det kvitto eller den faktura som sedan skickas till dig. Var därför uppmärksam på att den rabatt du får med presentkortet inte syns på totalsumman i kassan, utan den dras av i efterhand. Kvittot eller fakturan skickas tillsammans med ditt smycke.



Rabattkod – Har du en rabattkod ska du skriva den i meddelandefältet och välja "Rabattkod" som betalsätt. Rabatten dras manuellt av på den faktura som sedan skickas till dig. Var därför uppmärksam på att den rabatt du får inte syns på totalsumman i kassan, utan den dras av i efterhand. Fakturan skickas tillsammans med ditt smycke.
 


Leverans
Ditt smycke skickas från Andra Augusti 1-6 arbetsdagar efter att du har gjort din beställning. Det gör att leveranstiden blir ca 2-7 arbetsdagar. Leveranstiden för specialdesignade smycken är tre veckor (observera att Andra Augusti ej tar emot beställningar på specialdesignade smycken just nu). Har du frågor kring leveransen, tveka inte att kontakta oss på kundservice@andraaugusti.se. Alla paket skickas som vanligt brev med Posten. Skulle ditt paket mot förmodan komma bort eller skadas under frakten till dig står Andra Augusti för detta. Vid en eventuell retur till Andra Augusti är det du tillsammans med Posten som står för fraktrisken.


Öppet köp
På de köp du gör hos Andra Augusti har du 14 dagars öppet köp. Det gäller endast om du kan återlämna varan i oanvänt och oskadat skick. Vid specialdesignade smycken gäller inte ångerrätten. Du betalar själv returfrakten och ansvarar för att returen kommer fram. Meddela Andra Augusti via mejl om ett smycke är på väg tillbaka. När du skickar smycket ska du skriva ditt namn, din adress samt vad ärendet gäller på ett papper och skicka med detta tillsamans med returnerade smycket.


Specialdesignade smycken
Observera att Andra Augusti ej tar emot beställningar på specialdesignade smycken för tillfället.
Det går i vanliga fall till såhär: När du specialbeställer smycken betalar du fraktkostnaden av porslinet som du skickar till oss. Leveranstiden är tre veckor. Ångerrätten gäller inte för specialbeställda smycken. Om du vill att vi ska skicka tillbaka det porslin som blir över står du för fraktkostnaderna. Om Andra Augusti är intresserad av det kvarvarande porslinet lämnar vi 20 % rabatt till dig på ett smycke i webbutiken (rabatten gäller inte specialdesignade smycken).


1 års garanti


Du har 1 års garanti på samtliga smycken du köper hos Andra Augusti. Garantin gäller om smyckets kvalitet försämras, d.v.s om smycket går sönder p.g.a. produktionsfel. För att kunna ta del av garantin måste du kunna visa upp kvitto. Andra Augusti åtgärdar felet på smycket utan kostnad, och då felet inte går att åtgärda byts det trasiga smycket mot ett nytt. Eventuell fraktkostnad står du som kund för. Meddela alltid Andra Augusti via mejl om ett smycke är på väg tillbaka. När du skickar tillbaka smycket ska du skriva ditt namn, din adress samt vad ärendet gäller på ett papper och skicka med detta tillsammans med smycket.

Reklamation
Reklamation av ett smycke ska ske inom rimlig tid från det att du fått det. Reklamationsrätten gäller om smycket är trasigt när du får det eller om fel smycke levererats till dig. Vanligt slitage ersätts inte eftersom smyckena är skapade av återanvänt porslin. Om ditt smycke är trasigt eller felaktigt vid leverans lagas det eller byts ut mot ett nytt smycke. Spara alltid emballaget, smyckesasken och betalningsbekräftelsen för att du enkelt ska kunna skicka tillbaka smycket. Meddela Andra Augusti via mejl om ett smycke är på väg tillbaka. När du skickar tillbaka smycket ska du skriva ditt namn, din adress samt vad ärendet gäller på ett papper och skicka med detta tillsammans med det reklamerade smycket. Andra Augusti betalar din returkostnad vid reklamationsärenden.


Återbetalningar

Andra Augusti återbetalar för det returnerade smycket vid reklamation och under öppet köp-tiden (förutom returkostnaden under öppet köp-tiden och fraktkostnaden under garantitiden). Summan betalas in till ditt bankkonto inom 5 arbetsdagar från det att Andra Augusti har mottagit och godkänt din retur. 



Presentkort

Presentkorten går inte att lösas in mot kontanter. Om du är intresserad av en annan summa på presentkortet, mejla till kundservice@andraaugusti.se.


Personuppgiftspolicy

Andra Augusti behandlar alla personuppgifter som du lämnar i enlighet med Personuppgiftslagen. När du genomför en beställning hos Andra Augusti ger du ditt medgivande till att dina personuppgifter får behandlas och sparas i Andra Augustis databas. Andra Augusti garanterar att dina uppgifter endast behandlas av Andra Augusti. 


Konsumentköplagen och Distansavtalslagen


Här kan du läsa mer om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen.


Reservationer
Andra Augusti reserverar sig för ändringar i priser, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför Andra Augustis kontroll. 


Har du frågor?


Du är varmt välkommen att skriva till kundservice@andraaugusti.se om du har några funderingar.